AliExpress.com patří mezi oblíbené online platformy a umožňuje přímý vývoz zboží z Číny až ke konečnému spotřebiteli. Tento populární nákupní portál byl založen v roce 2010. V článku se dozvíte užitečné AliExpress recenze, jak nakupovat na AliExpressu. Dále výhody, nevýhody používání této platformy. Zjistíte také další informace. Například jak probíhá AliExpress doručení a vrácení peněz na AliExpress.
Co je to AliExpress?
Portál patří společnosti Alibaba group. Byla založena roku 1999 a zprostředkovává velkoobchod. Společnost spravuje také ostatní portály. Například vyhledávač Yahoo a jeho čínskou verzi. AliExpress je přístupný lidem z celého světa. Jedinou podmínkou je bezplatná registrace. Pro uživatele je také dostupná mobilní aplikace. Informace o tom, jak se na portál AliExpress zaregistrovat, naleznete níže.
AliExpress prodává širokou škálu zboží a jeho kategorie jsou opravdu pestré. Nabízí kosmetiku, módu, šperky, elektroniku, jídlo. Vybavení pro dům a zahradu a další. Portál funguje na podobném principu jako Aukro. Shromažďuje prodejce z celé Asie. Obvykle se jedná o čínské výrobce. Výhodou je nákup za nižší ceny.
Jak nakupovat na AliExpress
Stránka nabízí možnost zvolit si při nákupech také jiný jazyk než angličtinu. Tato výhoda výrazně zjednodušuje proces nákupu a zvyšuje popularitu v jiných zemích. Noví uživatelé mají k dispozici přehledný a jednoduchý manuál. Ten je krok za krokem provede registračním procesem a postupem, jak na portálu nakupovat.
1. Vytvoření účtu
Než začnete nakupovat, musíte si vytvořit uživatelský účet. Přejděte na tlačítko “Join Free” (Bezplatně zaregistrovat). Tlačítko naleznete v pravém horním roku stránky.
Po kliknutí na tlačítko “Join Free” se vám zobrazí krátký formulář. Zaregistrovat se můžete pomocí e-mailové adresy nebo Facebookového účtu. Rozhodnete-li se použít vaši e-mailovou adresu, budete muset vyplnit formulář. Jednoduše zadáte e-mailovou adresu, vaše jméno a příjmení, heslo pro vytvoření účtu. Tento proces dokončíte opsáním kódu z obrázku. Poté klidněte na “Create Your Account” (Vytvořit účet). Po vyplnění formuláře budete na portál automaticky přihlášeni. Můžete začít nakupovat. Celý proces registrace je velice intuitivní a nezabere vám mnoho času.
Nákup na AliExpressu je velmi jednoduchý a přehledný. Uživatelé mohou vyhledávat podle názvů nebo procházet kategorie, které je zajímají. Na stránce dokonce nalezete užitečné video, které vysvětluje proces vyhledávají. Prohlédnout si ho můžete na YouTube a oficiálním kanále AliExpress – https://www.youtube.com/watch?v=K0-bmOqAKWY
2. Návod, jak nakupovat
Po registraci může uživatel začít nakupovat a vyhledávat produkty za pomocí lupy nebo kategorie, které ho zajímají. Vyhledat si můžete konkrétní kategorii nebo prohlížet všechny kategorie. kliknutím na tlačítko “See All” (Zobrazit vše).
Jakmile najdete produkt, který zaujal vaší pozornost, klikněte na něj a zobrazí se vám okno. Tam získáte možnost přečíst si detaily o produktu a prohlédnout přiložené fotografie. Zjistit můžete i další informace. Například hodnocení prodejce, které je důležité pro ověření, že se jedná o spolehlivý obchod. Dále kolikrát byl produkt zakoupen nebo přidán do seznamu přání jinými uživateli. Hodnocení produktu je dáno počtem hvězd u produktu. To naznačuje spokojenost dalších uživatelů s produktem. Chcete-li se vyhnout nekvalitnímu produktu, měli byste si pečlivě přečíst zmíněné informace a popisy.
Máte-li zájem o zakoupení produktu po prostudování všech informací, klikněte na tlačítko “Buy now” (Koupit nyní). Budete přesměrování na formulář, kde zadáte další požadované informace. Vyplníte vaši adresu a zvolíte způsob platby. Způsob platby je závislý na zemi ve které se nacházíte. Po zaplacení a získání potvrzení o nákupu čekáte na dodání zboží prodejcem.
Pokud zamýšlíte nákup více produktů u daného prodejce, zvolte možnost “Add to Cart” (Vložit zboží do košíku). Platební proces dokončíte, jakmile přidáte všechny požadované položky do vašeho košíku.
3. Platba za zboží
Existuje několik způsobů platby, které závisí na tom v jaké zemi se aktuálně kupující nachází. Vždy funguje možnost expresní platby. Nezáleží na měně, kterou kupující použije pro zaplacení objednávky. Mezi další možnosti patří použití kreditní nebo debetní karty. Platba je automaticky převedena na měnu USD, kterou portál AliExpress akceptuje. Převod měn nebo určitá platební metoda může představovat poplatky. Zjistěte si tyto informace od vaší banky.
4. Bezpečnost
Mnoho uživatelů internetu má stále ještě stále obavy z online nákupů. I přes to, že se staly běžnou součástí každodenního života. V prvé řadě mají strach o bezpečnost jejich údajů. Politika ochrany osobních údajů portálu AliExpress vám zajistí bezpečnost při vašich nákupech. Nemusíte se tedy bát, že dojde ke zneužití vašich osobních údajů. Platby za zboží nejsou ihned odeslány prodejcům, ale AliExpressu. Ten je drží do té doby, dokud není potvrzeno, že transakce proběhla v pořádku. Jakmile uplyne ochranná lhůta, peníze jsou odeslány prodejci.
5. Informace o prodejci a komunikace
Při nákupu si můžete jednoduše dohledat informace o prodejci, který nabízí zboží, které chcete zakoupit. Důležitým faktorem je hodnocení prodejce. Určuje, zda je prodejce spolehlivý a jeho zboží odpovídá náležité kvalitě. Pokud má prodejce mnoho pozitivních recenzí, nemusíte mít obavy. Pravděpodobně nebudete z nákupu zklamaní. Chcete-li zjistit další informace o produktu nebo vás zajímá něco jiného, prodejce můžete kontaktovat přes tlačítko “Contact Now” (Kontaktovat prodejce nyní).
6. AliExpress doručení
Lhůta pro doručení zboží je různá a závisí na tom v jaké zemi se nacházíte. Lhůta je jiná jak pro Evropské státy, tak pro Rusko nebo USA. Zboží byste měli obvykle obdržet během 1 až 6 týdnů. Po zakoupení zboží máte nárok na sledovací číslo zásilky. Prodejce by vám měl toto číslo poskytnout. Abyste mohli sledovat cestu zásilky a kde se právě nachází.
7. Vrácení peněz na AliExpress
AliExpress se snaží zajistit bezpečnost a pohodlí pro své zákazníky. Také v rámci programu zákaznické bezpečnosti. Prodejce je povinen doručit zboží do určité doby, tzv. protekční lhůty. Tato lhůta je nastavena na 60 dní. Sedm dní před vypršením protekční lhůty může kupující s prodávajícím zahájit spor. Potvrdí-li prodejce, že zboží opravdu odeslal, protekční lhůta může trvat až 120 dní.
Prodejce neobdrží platbu od kupujícího dříve, než kupující potvrdí, že obdržel zboží. To musí plně splňovat popis a veškeré náležitosti udané prodejcem. To znamená, že kupující nepodal stížnost a došlo k uplynutí protekční lhůty.
Obdrží-li kupující zboží, které nesplňuje popis a náležitosti, může ihned zahájit spor s prodávajícím. Touto cestou si může kupující zažádat o vrácení peněz. Pokud je nárok kupujícího potvrzen, může obdržet vrácení peněz v rámci několika dní. Kupující si dokonce může ponechat zboží, které nesplňovalo popis i přes to, že mu byla vrácena platba.
8. Zakoupené zboží a clo
Kupující neplatí clo pouze v případě, že nakoupí omezený počet kusů pro vlastní potřebu. Hodnota zásilky by neměla být příliš vysoká. Neměla by přesáhnout 150 EUR. V opačném případe je nutné uhradit clo. Prodejce musí poskytnout informace o hodnotě zásilky a potvrzení platby Celnímu úřadu. Kupující je následně informován, jakým způsobem clo zaplatit nebo jak dále postupovat.
9. AliExpress výhody a nevýhody
Výhody
- Přímý nákup široké škály zboží od čínských prodejců za velmi příznivé ceny
- Bezpečnost nákupů a ochrana zákazníka
- Rychlé platební převody
- Možnost slevových kupónů, což vám zajistí ještě výhodnější nákup
- Doručení zdarma
Nevýhody
- Dlouhé doručovací lhůty
- Nákup nekvalitního zboží od nespolehlivých prodejců
- Nákup fake produktů
- Nedostatečná jazyková podpora v ostatních jazycích (mimo angličtinu, ruštinu a čínštinu)
10. AliExpress recenze
Než se rozhodnete nakoupit zboží z portálu AliExpress, přečtěte si následující recenze uživatelů. Mohou vám být nápomocné v rozhodování.
“Objednala jsem si dámské oblečení a nějaké potřeby pro domácnost. Se vším jsem opravdu spokojená. Měla jsem problém s jednou objednávkou. Nedorazila během protekční lhůty a požadovala jsem její zrušení. Snažila jsem se o komunikaci s jejich zákaznickým centrem. Byla to ztráta času. Vůbec nepochopili, co jsem se jim snažila říct. Objednávka ale nakonec dorazila. Nebyla to vina prodávajícího.”
“U AliExpress jsem udělal celkem 311 objednávek. Asi 95% objednávek bylo v pořádku. Zbývající objednávky byly problematické. Komunikace se zákaznickou podporou byla opravdu hrozná. Objednal jsem si ochrannou fólii na displej telefonu. Absolutně neseděla. Prodávající odmítl výměnu produktu a vrácení peněz. Zákaznická podpora v tomto případě vůbec neprojevila zájem o vyřešení problému. Je to překvapivé vzhledem k tomu, že eviduji asi 300 objednávek, které byly bezproblémové.”
“Hezký svetr a velmi dobrá kvalita. Je opravdu hebký. Jsem velice spokojená. Plánuji ho koupit ještě v jiné barvě. Spolehlivý prodejce a skvělá komunikace. Dodání zboží bylo rychlé. Nákupy na AliExpress doporučuji.”
“AliExpress používám již několik let a nakoupila jsem mnoho předmětů. Pravděpodobně 150 různých položek. Měla jsem pouze jeden problém. Ten jsme se pokusili vyřešit. AliExpress doporučuji každému.”
“Moje zkušenost s AliExpress je 50/50. Občas je všechno v pořádku. Občas se vyskytne problém. Nejhorší je, že někteří prodejci nemluví anglicky. Tím se zvyšuje možnost nedorozumění. Mám pouze jednu radu. Vyberte si prodejce/obchod, který je oficiální nebo se jedná o ověřeného dealera. Ostatní prodejci jsou riskantní.”