Hlavní body:
- georgičtí zákonodárci vyzývají k zařazení vzdělávání o blockchainu, kryptoměnách a webu 3 do školního systému k–12.
- rezoluce zahrnuje příklady reálného využití bitcoinu a nft.
- tato raná výuka v oblasti technologií má za cíl zlepšit digitální gramotnost a inovace.
Zákonodárci v Georgii přinášejí blockchain do škol
dům reprezentantů státu georgia učinil významný krok směrem k modernizaci vzdělávání, když hlasoval pro vyzvání ministerstva školství, aby zahájilo veřejnou osvětu o technologiích blockchainu, kryptoměnách a webu 3. návrh s názvem rezoluce č. 905 má za cíl začlenit tento obsah do různých oblastí jako je kurikulum k–12 a školní akce během celého roku.
rezoluce nevyžaduje žádné změny ve vzdělávacím plánu, ale signalizuje rostoucí podporu pro výuku budoucích generací o decentralizovaných technologiích, které již narušují průmyslová odvětví od financí po digitální umění. tuto iniciativu vedla skupina demokratických zákonodárců včetně zástupkyně park cannon (okres 58).
podporovatelé rezoluce tvrdí, že technologická gramotnost je nezbytná, protože blockchain mění způsob interakce lidí a provádění transakcí.s tím jak se bitcoin již používá v běžném obchodování argumentují tím,že studenti by měli tyto nástroje pochopit co nejdříve.učení o blockchainu by mohlo inspirovat kariéry ve fintech sektoru, kybernetické bezpečnosti nebo webu 3 a připravit studenty na rychle se měnící digitální ekonomiku — nejen pro technologickou elitu.
Důležitost NFT a role Web3 v budoucnosti internetu
rezoluce také zdůrazňuje web 3 jako decentralizovanou internetovou infrastrukturu představující novou generaci online zapojení.na rozdíl od současného stavu dominovaného platformami se web 3 snaží vrátit uživatelům kontrolu prostřednictvím identit a aplikací založených na blockchainu. tento nový model rovněž otevírá nové možnosti vlastnictví, kde mohou uživatelé přímo profitovat z platforem, které používají.
dům reprezentantů georgie poznamenává , že web 3 již ovlivňuje fungování podniků , poskytuje bezpečnější , transparentnější a efektivnější způsob ukládání i sdílení dat . uniswap je jedním takovým příkladem decentralizované burzy kryptoměn , která využívá chytré kontrakty pro plnou funkčnost bez centrálního dozoru .
ani svět umění nezůstává nedotčený . vznik non-fungible tokens (nft) — unikátních digitálních aktiv uložených na blockchainech — zásadně změnil způsob transakcí tvůrců s jejich díly i jejich monetizaci . to poukazuje na vzestup digitalizovaných tržnic umění jako open sea , kde mohou umělci získat autorské poplatky pokaždé , když se jejich dílo prodává dál . mimo oblast umění jsou nft zkoumány také v hudbě , hrách či dokonce nemovitostech jako nástroje pro autentifikaci vlastnictví .
proč začít tak brzy – blockchain pro děti ?
rezoluce se vyznačuje podporou zapojení studentů k–12 do světa blockchainových technologií již od útlého věku – nikoli pouze jako spotřebitelé ale i jako inovátory . brzký kontakt může pomoci efektivněji využít technologie později v životě; školy by mohly zavést praktické projekty či simulace . integrace blokchainových témat do výuky může podpořit kritické myšlení i řešení problémů prostřednictvím scénářů ze skutečného života. učitelé z jiných států to pečlivě sledují; veřejno-soukromá partnerství by mohla hrát klíčovou roli při poskytování potřebných zdrojů i odbornosti ke zavedení vzdělávání o blockchainech ve školách. přestože je rezoluce georgie nezávazná její potenciální dopad je značný; státy jako florida nebo texas podnikly podobné kroky; některé střední školy testují kluby zaměřené na kryptoměny či programování. new york a kalifornie také experimentují s novým typem identifikace - studentským ID založeným na blockchainech což posiluje ochranu soukromých údajů.
skeptici raného vzdělávání o blockchainech mají obavy že by mohlo glamorizovat spekulativní investice nebo odvádět pozornost od základních předmětů ; avšak zákonodárci georgie tvrd í že nechtějí děti učit jemnosti investic do kryptoměn – chtějí jim jednoduše ukázat technologii za nimi i její fungování v reálném životě.
legislativní signály z georgie mohou spustit celonárodní hnutí
krok domu reprezentantów státu georgia odráží širší národní posun ; po celé spojené státy čel í tvář politikové obtížím při příprav á ní další generace n á m budoucnost web u tři ; hr905 ustanovuje georgii lídrem ve vzdělávání o blocjain u což stav í důležitost digitálních inovací vedle matematiky či vědy ; cílem je překlenout digitální propast а umožnit studentům stát se tvórcemi вdigitálním svět е не jen uživateli ; zastánci technologie říkají že tento krok byl dlouho očekáván protože ignorovat blokchain dnes znamen á ignorovat internet devadesátých let